فاطر مرصوصین

نام یکی از سوره های قرآن + مرصوصین

فاطر مرصوصین

نام یکی از سوره های قرآن + مرصوصین

مشخصات بلاگ
فاطر مرصوصین
آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۰/۰۳
    ...

گلچین سخنان حکیمانه از حضرت علی(ع)

شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۰۰ ب.ظ

ü    امام علی (ع) : 1. خود خواهی اساس نابودی است 2. فروتنی و تواضع نردبان بزرگواری است 3.نگاه بد دیده بان فتنه ها و سختی هاست 4. اسرافکاری همنشین فقر است 5.وفاداری قلعه سروری میان مردم است و اطاعت از دستورات خدا سبب آبرومندی و عزت میان مردم است. (غررالحکم صفحه 66)

ü    امام علی (ع):از کسانی مباش که عیب ظاهری و واضح خود را نمی بیند ولی کوچکترین عیب دیگری برایش بزرگ است و نیز از کسانی مباش که گناه بسیار خویش را ناچیز میشمارد و اندک گناه دیگری در چشمان او بسیار است. (طرائف الحکم جلد 1 صفحه 353)

ü     امام علی (ع) : هر کس نهال دوستی غذاهای گوناگون را در نفس اش بنشاند میوه آن بیماریهای گوناگون است که از آن درو کند. (غررالحکم صفحه 794)

ü     امام علی (ع) : کسی که به واسطه پیروی کور کورانه از مردم و همرنگ شدن با جماعت امری را انجام دهد که نافرمانی و معصیت خداست اصلا دین ندارد و مشرک است. (طرائف الحکم جلد 1 صفحه 353)

ü    امام علی (ع) : خود خواهی و تکبر به هنگام ریاست و حکمرانی خواری و ذلت به هنگام بر کنار شدن از آن پست را در بر دارد. (غررالحکم صفحه 64)

ü    امام علی (ع) : ستایش بی اندازه از شخص تکبر را در او پدید می آورد و پستی را در شخص ستایش کننده به بار آورد و نکوهش بی اندازه درباره ی خطای شخص کینه و دشمنی را بین دو طرف بیشتر میکند. (غررالحکم صفحه 83)
  • سما علیزاده

نظرات  (۱)

  • خرید ملک در استانبول
  • بسیار عالی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی