فاطر مرصوصین

نام یکی از سوره های قرآن + مرصوصین

فاطر مرصوصین

نام یکی از سوره های قرآن + مرصوصین

مشخصات بلاگ
فاطر مرصوصین
آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۰/۰۳
    ...

میلادمبارک

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۰۴ ق.ظ






صفحه اختصاصی حدیث و آیات امام هادى علیه ‏السلام :

اُذکُر حَسَراتِ التَّفریطِ بِأخذ تَقدیمِ الحَزمِ ؛ حدیث

امام هادى علیه ‏السلام :

حسرت کوتاهى کردن را با پیشه کردن دور اندیشى ، یاد کن .





میلاد باسعادت پاکیزه‏ترین خلق خدا، معدن لطف و صفا، موج بلند دریای رسالت

گستره‏ی عظیم ولایت، پیشوای «متوکل» ستیز، پناه درماندگان،

حضرت امام علی النقی بر عاشقان سیره‏اش مبارک باد



از امام هادی علیه السلام زیارت جامعه کبیره به یادگار مانده است که این زیارت در طرح مساله ولایت فوق العاده و بسیار عالی است.

از دیرباز بزرگانی مانند پدر علامه مجلسی (جناب آقا محمدتقی مجلسی)، جناب شبر و اخیراً نیز بزرگانی چون آیت الله جوادی آملی، شرحی بر زیارت جامعه زده اند؛ اما در عین حال این زیارت، زیارتی سخت است که دقت و مطالعه جدی می طلبد.

امام خمینی - اعلی الله مقامه الشریف - پیرامون زیارت جامعه کبیره می فرمود: اگر غیر امام معصوم بخواهد این زیارت را بخواند، دهانش خشک می شود، گویا هر زبانی را توان بیان این کلمات نیست. بزرگان در تفسیر، تاویل، تعبیر و حتی تفسیر این زیارت بزرگ، اظهار عجز می کنند و با وجود زحمت و تلاش بسیار، اعتراف دارند که از عهده آن برنمی آیند.

در همین زمینه از امام هادی - علیه السلام - زیارت دیگری نقل شده به نام زیارت غدیر که در آن هم شخصیت امیرالمومنین - علیه السلام - و بحث ولایت به شکل فشرده مطرح شده است؛ اما به گونه ای که اگر شما سراسر کتاب الغدیر را هم مطالعه کنید، می توانم ادعا کنم که بهترین مطالب آن در این زیارت مختصر آمده است. این زیارت مختصر یادگار بسیار زیبا و ارزشمندی است که از حضرت هادی - علیه السلام - به ما رسیده است.


  • سما علیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی