فاطر مرصوصین

نام یکی از سوره های قرآن + مرصوصین

فاطر مرصوصین

نام یکی از سوره های قرآن + مرصوصین

مشخصات بلاگ
فاطر مرصوصین
آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۰/۰۳
    ...

چه کار کنیم که دنیا در ما تأثیر نداشته باشد؟!

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳ ق.ظ

چه کار کنیم که خودخواهى و از خودگویى در دنیا براى ما بى اثر باشد؟!

این روایت را از بعضى از علما شنیدم ـ شاید هم دیده باشم، درست یادم نیست ـ که دیدند حضرت رسول ـ صلّى اللّه علیه وآله وسلّم ـ محزون است، عرض کردند: چرا محزون هستید؟ فرمود: با این که تمام جنگ هایى که کردم، به علم و امر خدا بود، با این حال جبرئیل آمد و گفت: همه ى آن چه بر سر دیگران آوردى، بر سر فرزندان تو خواهد آمد! با این که همه ى آن ها به حقّ بود. یعنى هدف مقدّس این مقدّمات را لازم دارد، نه این که ـ نعوذباللّه  ـ حضرت رسول ـ صلّى اللّه علیه وآله وسلّم ـ اغرا به جهل شده باشد! آیا از آن چه بر سر اولادش آورده اند، مى توانستند بدتر بکنند؟! «عَجَّتْ نِساءُ بَنى عَلِىٍّ کَما عَجَّتْ نِساءُ بَنى عَدِىٍّ.»

زنان خاندان على ـ علیه السّلام ـ همانند زنان خاندان عدىّ نالیدند. ببینید از این که بر سر زن هاى خاندان پیغمبر ـ صلّى اللّه علیه وآله وسلّم ـ و على ـ علیه السّلام ـ آوردند، آن چه بر سر گذشتگانشان آمده بود، اظهار خوشحالى مى کردند! بلاها در راه حقّ و باطل، هر دو موجود است.

  • سما علیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی