فاطر مرصوصین

نام یکی از سوره های قرآن + مرصوصین

فاطر مرصوصین

نام یکی از سوره های قرآن + مرصوصین

مشخصات بلاگ
فاطر مرصوصین
آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۰/۰۳
    ...

- شرایط استجابت دعا

سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۰۳ ب.ظ

- شرایط استجابت دعا


شخصى خدمت امام صادق (علیه السلام ) آمد، و عرض کرد: دو آیه در قرآن است که من هر چه به سراغ آن مى روم آن را نمى یابم (و به محتواى آن نمى رسم .)

حضرت فرمودند: ((کدام آیه ؟))

او گفت : آیه اول این سخن خداوند است که فرمودند: ((مرا بخوانید تا دعاى شما را مستجاب کنم ))؛ ((ادعونى استجب لکم )) و من خدا را مى خوانم اما دعایم مستجاب نمى شود!

امام فرمودند: ((آیا فکر مى کنى خداوند عزوجل در وعده خود تخلف کرده ؟))

گفت نه .

فرمود: ((پس علت آن چیست ؟))

عرض کرد: نمى دانم .

فرمود: ((اینک به تو خبر مى دهم ، کسى که اطاعت خداوند متعال کند در آن چه امر به دعا کرده و جهت دعا را در آن رعایت کند اجابت خواهد کرد.))

عرض کرد: جهت دعا چیست ؟

فرمود: ((نخست حمد خدا مى کنى و نعمت او را یادآور مى شوى ، سپس شکر مى کنى ، بعد درود بر پیامبر - (صلى الله علیه و آله و سلم ) - مى فرستى ، سپس گناهانت را به خاطر مى آورى و اقرار مى کنى و از آنها به خدا پناه مى برى و توبه مى نمایى ، این است جهت دعا!))

سپس فرمود: ((آیه دیگر کدام است ؟))

عرض کرد: این آیه که مى فرماید: در راه خدا انفاق کنید تا خدا بهتر از آن را به شما بدهید وما انفقتم من شى ء فهو یخلفه وهو خیر الرازقین ولى من در راه خدا انفاق مى کنم ؛ ولى چیزى که جاى آن را پرکند عاید نمى شود!

امام فرمودند: ((اگر کسى از شما مال حلالى به دست آورد و در راه خدا انفاق کند هیچ درهمى را انفاق نمى کند مگر این که خدا عوضش را به او مى دهد.

  • سما علیزاده

نظرات  (۱)

خدایا! به داده و نداده و گرفته ات شکر.
که داده ات نعمت،
گرفته ات امتحان،
ونداده ات حکمت است.
پاسخ:

ممنون که سرزدی

یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی